Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) kan de zichtbaarheid van bestaande en nieuwe content worden vergroot. SEO is een lange termijn activiteit. Daarnaast is SEO onlosmakelijk verbonden met de content marketing (strategie). Afhankelijk van de situatie is SEO een belangrijke bouwsteen van de algehele (overkoepelende) online marketing strategie.

Effectieve zoekmachine optimalisatie is een combinatie van verschillende activiteiten. Aan de basis van keuzes hierover staan verschillende factoren, waaronder: de kracht van de concurrentie en verwachte inspanning om resultaten te behalen. Om het meeste rendement uit SEO te halen te kunnen halen is analyse en onderzoek nodig.

SEO Audit

Om tot verbeterpunten en strategische aanbevelingen te komen, is zowel een analyse van huidige optimalisatie nodig als ericht onderzoek naar verbeterpunten. Een full stack SEO audit omvat niet alleen technische, on-page en off-page audits, maar ook diepgaande zoekwoorden en topic analyse ter onderbouwing van de content marketing strategie,

SEO en Content Marketing Plan

Uitkomsten van de SEO audit, verbeteradviezen en strategische aandachtspunten worden vastgelegd in een SEO plan. Een plan voor zoekmachine optimalisatie is vaak onderdeel van het overkoepelend online marketing plan, maar kan ook op zich worden uitgevoerd.

Meer weten ?

Ben je benieuwd geworden hoe zoekmachine optimalisatie kan bijdragen aan de online resultaten van je bedrijf? Of heb je een vraag en zou je eerst meer willen weten? Neem dan contact op via het contact formulier.

Scroll to Top