Google Analytics (GA) en Google Tag Manager (GTM)

Om de effectiviteit van je marketingactiviteiten objectief te kunnen beoordelen, moeten ze worden doorgemeten. Het correct inzetten van tools als Google Analytics (GA) en Google Tag Manger (GTM) kunnen de resultaten van je marketinginspanningen in beeld brengen. Vervolgens kan op basis van structurele evaluatie worden bijgestuurd en geoptimaliseerd..

Correcte opzet van analytics en tracking maakt het mogelijk om de meest belangrijke KPI’s (key performance indicatoren) te meten. Afhankelijk van de situatie en de doelstellingen worden verschillende KPI’s gemeten. Voorbeelden van veel voorkomende meetdoelstellingen zijn onder andere:

  • Bezoekersaantallen
  • Aantal gegenereerde leads
  • Conversies (bijvoorbeeld e-commerce sales)
  • Winkelwagen activiteiten (bijboord shopping cart abandonment)
  • Specifieke clicks
  • Video tracking
  • etc.

Analytics Audit

Een analytics audit kan voor zowel bestaande als nieuw implemenatites worden uitgevoerd. In het eerste geval wordt onderzocht of de huidige implementatie voldoet en waar verbeteringen kunnen worden gerealiseerd. Bij nieuwe implemenatie worden web analytics en tracking op basis van de gekozen KPI’s geimplementeerd en geconfigureerd.

Meer weten?

Wil je meer weten over de implementatie van analytics en tracking, alsmede hoe het jou online resultaten kan verbeteren? Of heb je vraag over je huidige implemenatie? Neem dan contact op via het contact formulier.

Scroll to Top